Kun pääsin vihdoin parantumaan KUNNOLLA tuosta kuolemantaudista, on ollu aika aloittaa ensimmäinen elämänmuutos-viikko. Asetin itselleni tavoitteeksi yhden asian:
1. Aloita kesäksi kuntoon-haaste.

Tämän viikon aikana olen aloitellut haastetta perusliikkeillä; istumaannousu, jalkojen nosto, punnerrus, yleisliike, ojentajadippi, vartalon kierto (painolla), lankku, selkäliike ja kyykky. Ensimmäisenä päivänä tein nämä kaikki vain muutamilla hassuilla toistoilla. Joka neljäs päivä on lepopäivä ja lepopäivän jälkeen nostetaan toistojen määriä hiljattain. Haaste kestää toukokuun loppuun asti ja sen jälkeen tulisi ylläpitää kuntoa ja keksiä uusia asioita.

Viikko on mennyt liikkeiden osalta nappiin. Lepopäivän jälkeisenä päivänä meinasin jo unohtaa toistojen tekemiset, mutta onneksi illalla muistin. Aikaisemmin olisin luultavasti jättänyt ne tekemättä illalla, mutta nyt pidän kynsin hampain tästä kiinni. Seuraava viikko alkaa seitsemällä toistolla. Se on sanomattakin selvää, että toukokuussa ollaan hurjissa toistomäärissä ja jostain on raavittava aikaa ja voimaa niiden tekemiseen. Ne voi onneksi päivän aikana jakaa.

Näiden asioiden ohessa olen alkanut myös juoksemaan koiran kanssa. Viime viikolla juoksin ainakin kolmena päivänä. Ja nyt sanon heti suoraan, että olen maailman huonoin juoksija. Olen aina tykännyt kävellä pitkiäkin matkoja, mutta juokseminen on mulle myrkkyä. Kunto on näin aikuisiällä loppunut jo 100m jälkeen. Nyt olen kevään aikana ottanut aina lenkillä päämääräksi aina yhden lyhtypylvään lisää juoksumatkaan, ja se alkaa näkymään. Matkoja en ole vielä mittaillut viime viikolta, mutta painoin aina vähän ekstraa yli omien odotusten.

Painoa/mittoja en aio tarkistaa vielä kuukauteen/pariin. Koska ne asiat on sinänsä mulle vain sivuasioita. Päämääränä on haastaa itseni ja jaksaa paremmin. Edistystä on viikon aikana jo ehtinyt tapahtua; punnerrukset meni tänään kevyemmin kuin koskaan!

Ensi viikon tavoitteet:
1. Jatka toistoja
2. Torstaina lepopäivä (nosta toistoja lepopäivän jälkeen)
3. MUISTA VEDEN JUONTI!